Over Meliora

Onze innovaties kennen altijd twee belangrijke deelgebieden:

  • Techniek
  • Inhoud

Voor technische innovatie werken diverse partijen samen. Meliora heeft een Creative Artist, een animator en een programmeur aangetrokken. Zij werken vervolgens samen met medewerkers van WARP-VR, VRee, Edu Contract, Xenion en studenten/docenten van Fontys Hogescholen. Deze studenten/docenten komen van verschillende faculteiten: elektrotechniek, mechatronica, ICT.

Voor de inhoudelijke innovatie zijn vooral onze klanten aanspreekpunt. Hun vragen blijken zeer waardevol te zijn voor onze vernieuwingen. Maar ook hier, en opnieuw, spelen studenten/docenten van de omliggende kenniscentra een belangrijke rol.

Daarnaast is de samenwerking met Hogeschool de Kempel, en Fontys Hogeschool Kind en Educatie vermeldingswaardig. Samen met hen zijn we op zoek naar de juiste plek voor VR in het onderwijs. We ontwikkelen didactische toepassingen voor dit medium.

Bij Meliora werken:

Yvonne Saasen

Projectleider

Als projectleider binnen Meliora onderhoud ik goede contacten met externe partijen; HBO’s, ziekenhuizen, MBO’s, ICT’ers, studenten etc. Door gesprekken met deze groep mensen ontstaan mooie nieuwe initiatieven. Met mijn eigen didactische achtergrond vanuit het onderwijs ervaar ik steeds meer dat VR meer is dan alleen fun. Het geeft leren een nieuwe dimensie.

Arno Saasen

Directie

Binnen Meliora probeer ik de grote lijn te bewaken. Ik zie het als een belangrijk opdracht om partners te zoeken die ontwikkelingen in VR en E Learning mogelijk maken. 1 + 1 = 3

Mijn achtergrond in het onderwijs en mijn netwerk zet ik in om educatie te verrijken met VR en E Learning. Alhoewel ik vooral gefocust ben op de veiligheidssector, heb ik geleerd dat je VR en E Learning overal kunt toepassen.

Ik vind het geweldig als we in gezamenlijkheid dingen voor elkaar krijgen die voorheen misschien wel onmogelijk leken.

Hilse Wolterbeek

Creative Artist

Als Creative Artist binnen Meliora houd ik me voornamelijk bezig met het maken en ontwerpen van het visuele gedeelte voor VR scenario’s en diverse media (waaronder e-learning).